Kategóriák

 
Végső küzdelem

Ultimate Combat - Végső küzdelem

Fordította: Kull

Tartalom:
- Tudott, hogy 3 legjobb és legismertebb harci módosító létezik a Skyrimhoz. A legnépszerűbb a Halálos küzdelem (Deadly Combat) ugyan eléggé scriptes de nagyon stabil, ilyen "minden rendben, nyugodt lehetsz" mod, amely az ellenfelek intelligenciáját javítja és hozzáad különféle egyszerűbb tulajdonságokat és hatásokat a harchoz. Az Utolsó végrendelet (Duel Combat Realism - Postremus testimonii)  már jóval komolyabb és valószerűbb intelligencia módosító, mint azt régebben is mondtam más játékok is megirigyelhetik, amit ez a plugin nyújtani tud. Viszont annak ellenére, hogy nagyon gyengén scriptelt, szerintem (is) kicsit túlzottan dinamikus és agresszív a script futtatása és nem árt vigyázni, hogy mit használsz még mellé, mert kilépkedések történhetnek miatta. Aztán végül a Végső küzdelem (Ultimate Combat) mod, eddig csak az előbbi beépülőket használtam + még a Combat Evolved-et és a Revenge of the Enemies modot. Tehát eme modról azt mindenképpen meg kellett állapítanom, hogy általa tapasztaltam meg egy teljesen új harci élményt, ami eddig egyik modról sem volt elmondható. Abban teljesen eltér az összes többitől, hogy módosítja az ellenfelek és a játékos viselkedését, ezt csak egyetlen egy modder csinálta meg eddig: Combat Behavior Improved by Moljka. Én mindig is használtam, a mai napig is frissíti a készítője, tehát nem halott mod. Természetesen ezzel a moddal nem kompatibilis, de akkor nézzük kicsit részletesebben:

Ellenséges mesterséges értelem:
- az ellenfelek okosabbak és valószerűbben cselekednek
- figyelik a játékos támadását és megpróbálnak kitérni, gurulással, elhajlással, sőt egész közelről is ügyesen megszivathatják az óvatlan, gyengén képzett íjászokat stb.
- a humanoid ellenfelek szeretnek vegyes csapatokban támadni (íjász, varázsló, harcos stb.) és a stílusuknak megfelelően helyezkedni
- a viselkedés eltérhet, akár csoportonként is
- kitanulják a harcmodorod, figyelik mikor hibázol és erős támadással büntetnek ha van még elég erőnlétük hozzá
- fajok: emberek, draugr, sárkánypapok, csontváz, hamuivadék, törp centúrió, falmer, óriások (fagyóriás is). Még külön kiegészítő intelligencia és tulajdonság is finomhangolható egyes fajoknál, az egyes fajok főellenfelei, illetve vezérei pedig külön még ezeken felül is többet fognak tudni, például a banditafőnökök

Speciális támadások
- az ellenfeleknek van külön speciális támadásuk, ami eltér a normál és az erős támadástól
- ha ezeket nem sikerül hárítani, akkor többet sebeznek és jobban meg is tántorítanak
- persze minden csak akkor sikeres ha van elég erőnlétük
- a humanoid ellenfelek mozgása egyes kivégző mozgásokból van, más NJK karakterek pedig egyéni animációt kaptak

Időzített Blokkolás
- ez az egyik kedvencem a Dark Souls-ból, ha jól időzíted a blokkolást (ez nem a pajzzsal lökés), akkor megtántorítod az ellenfelet, ez egy viselkedés(Behavior) módosítás például+ekkor nem veszítesz erőnlétet sem életerőt
- kell hozzá erőnlét, vannak különböző ellenállások stb.

Belharci pajzs
- ez egy mágikus védőpajzsot hoz létre pajzsal hárításkor, képes leszedni az ellenség kiáltását is stb., ki kell tapasztalni (ua., mint a TK Harc modban)

Sebesség bónuszok
- a mozgási sebesség befolyásolja a támadás erejét, a kapott és okozott sebzés mértékét(pl. rohamozás)

Megtántorodás erős támadásoktól
- a játékos megtántorodása függ az ellenség által használt fegyvertől és kevésbé hat rá a mozgásának korlátlansága miatt és rövidebb ideig is tart általában, mint az ellenfeleké de persze ilyenkor mindenkinél egyformán kevés a cselekvési lehetőség

Erőnlét költségek
-Összefoglalva ez a rész is valószerűsítve lett, bővebben az MKM-ben lehet finomhangolni és más beépülőkkel egyensúlyba hozni például: Vigor

Fejlövés
- külön számít, ha valakit fejen telibekapnak, ami a legtöbb esetben végzetes, hang és üzenetjelzés figyelmeztethet ilyenkor (MKM)

Csapatmunka:
- ha valamelyik NJK bajban van(haldoklik) a többiek a segítségére sietnek
- A kivérzés állapotában a varázslók megpróbálják gyorsan meggyógyítani a társaikat és a harcosok ilyenkor jönnek és védelmezik a mágusukat

Dinamikus és teljesítménybarát script rendszer:
- csak csata közeben fogja a mod futtatni a scriptjeit, különben pedig leállítja

Egyebek:
- tud még ezt azt ez a mod pl.: alacsony életerőnél italokat isznak a NJK-k és még lehetne sorolni, de mondok még egy érdekes viselkedés módosítást: az ellenfelek képesek a már elindított támadás irányát módosítani, tehát a fejük fölé emelt csatabárdal még sújtás közben is tudják változtatni a csapás irányát, ezért jól kell tudni kitérni is és nem lehet ész nélkül össze vissza ugrándozni, mert elkapnak
- Ha sikerül valakit hátbaverni egy szekercével, az tudja a legtöbb kárt okozni, tehát számít, hogy milyen irányból sikerül a találatot bevinni
- ezzel a beépülővel sok esetben, különösen sokáig tart egy-egy küzdelem és ez idővel igazi valószerűséget kölcsönöz a harci élményeknek, de tényleg nem sorolom tovább

Ismert hibák:
- a Sárkánypapok és a Draugrok kitéréskor beleveszhetnek a falakba, ilyenkor a "moveto player" konzol parancsal ki tudod szedni őket onnan
- az ellenfelek, ezen belül az emberek ha speciális támadást hajtanak végre a játékos ellen és kivégző mozgás helyzetbe áll a cselekvés, akkor a játékos fegyvere a kezében maradhat miközben nem is használja azt. Ez kivédhető ha betöltöd az utolsó mentett állásodat vagy pedig a következő konzol parancsokkal:
"player.sae ragdoll"
"player.sae getupbegin"
- Nálam ez speciel egyszer már előfordult, de valahogy magától megoldódott, fegyver elrakása és újból használatba vételekor. Talán a fejlett XP32 MSE pluginnak köszönhetően.

Kritérium:
-SKSE
-SkyUI
- FNIS 6.2.!!!
- FNIS Behavior 6.2 add-on 1!!!

Megjegyzés:
- egyszerre csak egy harci modosítót használj ne keverd őket, mert legjobb esetben is fel fogod borítani az egyensúlyt (ezt a fentebb felsoroltakra értem)
- én jelenleg a Vagány kétfegyveres fegyverhasználatot használom a TK Harc, TK Kitérés és a jelen Végső küzdelem moddal harci módosító beépülő gyanánt
- a készítő további frissítéseket is szándékozik kiadni, ha jól tudom a 3.0-ás lesz a végső verzió, érdemes tehát nyomonkövetni

Letöltés:

Magyar (Teljes)
Nexus (Angol)

 
Linkgyűjtemény
 

Flag Counter

 


Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros